Eau dans le coffre (explications en anglais)

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Jacob1
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Eau dans le coffre (A l'intention de Jerlab) en Anglais

Message par Jacob1 » mar. 01 avr. 2003, 14:32

F.A.Q. - WATER IN MY TRUNK.

You don't like fish? Well, obviously not in your trunk!

The most likely cause for the water is through the rearlight cluster. The best way to fight it is to completely remove the rearlight clusters. The sealant used to make sure no water enters the car between the fuselage and the lightclusters is made of poor material. After only a few years this material can have eroded so bad that after a rainy day the entire floorcover of the trunk will be soaked...

What you need to do after having the lights removed is remove all sealant from both the car and the rearlight clusters. Make sure both surfaces are 100% clean before reinstalling the rearlight clusters.
Now you have to make a new sealant around the rearlight cluster on thesame place where the old sealent has been before removing it. A product well suitable for this job is 'Kit-on-a-roll' made by 3M, use the 12 millimeter thick version. This is thesame material used to put a new windscreen in your car!

When you apply it, make sure the material has a bit of room to expand, because it will! If you use to much, the material might even crack your lightclusters while expanding.

After having done this you should have no more troubles with water rushing through your car!


If the problem still persists you might want to detach the rear-bumper. After you have done this you will see a stand-up edge. What happens is that rain water stays on this edge and cause oxidation.
If this is not treated in an early stage, you might be shocked by what you see there! In the worst case a large hole (you cannot see it from inside the trunk).

The best treatment is, of course, to fight the rust and prevent it from happening in the future! You might also want to attach the bumper a bit further away from the carbody to prevent it from knocking the body.

While you're at work there make sure there is no rust in the space where the spare tyre is stored. Also keep the drainage plug at the bottom clean!

Good luck and may all rainwater stay out again!


Et voili... Y'a plus qu'à le faire !!! :D

Pour d'autre trucs, voici le site anglais :
http://www.volvo-480-europe.org/


Mais, Hé, faut pas que ça vous empêche de communiquer sur ce site ! Pour une fois qu'on a le droit à un site en français... :wink:
Non, mais !

A+

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Bandit
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Message par Bandit » mer. 02 avr. 2003, 22:11

Ayant moi aussi ce p... de problème :x
j'ai discuté avec le chef d'atelier de la concession volvo à la rochelle et il m'a dit qu'il existait une procedure de remise à niveau de l'étanchéité du hayon établit par volvo (avec un prix de la prestation comprenant la main d'oeuvre et les fournitures nécéssaire à la remise à niveau de l'ordre de 250 € )suite aux nombreux problèmes signalés par la clientèle.
est ce que certains ont déjà fait cette réparation si oui quel en est le retour ?

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Bat
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Message par Bat » ven. 02 mai 2003, 09:18

J'ai réglé le problème de l'eau dans le coffre.
Avant tout bien nettoyer le joint de coffre et le tour pour permettre une bonne evacuation de l'eau.
Régler le coffre correctement en agissant sur les charnières et sur les butées (la vitre fermée doit compresser le joint de manière réguliere mais pas trop fort)
Enfin bien netoyer les evacuations sous le roue de secour au cas ou de l'eau entrerait quand même elle ne resterais pas longtemp.

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