Où mettre le robinet de réglage de pression de turbo ??
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Le MBC n'est pas bazar, c'est une des beaucoup des modifications c'est possible dans un 400 turbo, une amie a avec un MBC 167 bhp avec le methode:
Quand vous desconnecter les solenoïde, placer les MBC entre le tube noir et le tube rouge et fermer les tube blanc.
Attention, avec le methode comme ca il n'y a pas une securité pour les turbos!!!
Mais il y a autre sensors dans le voiture pour regarde quand il y a une problem.
Excusez moi pour mon mauvais francais
Quand vous desconnecter les solenoïde, placer les MBC entre le tube noir et le tube rouge et fermer les tube blanc.
Attention, avec le methode comme ca il n'y a pas une securité pour les turbos!!!
Mais il y a autre sensors dans le voiture pour regarde quand il y a une problem.
Excusez moi pour mon mauvais francais
Modifié en dernier par Volvo_480_turbootje le lun. 21 janv. 2008, 19:38, modifié 1 fois.
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Je ne comprend pas sa, lol
mais quand vous tunez votre moteur, attention pour le boite, le moteur est trés force, mais le boite des moteurs vieux ne sont pas force...
Est avec tuning, pas accelerez a full boost dans 2000 rpm, c'est pas beaux pour le boite...
Dans les forum hollande il y a beaucoup de gens avec tuning et avec une boite cassé.
en Anglais: just use the power if you need it!
Une fois je roulé de polande de belgique, sans solenoide de compteur turbo, seulement avec le MBC, 1250 km a 10 heures, l'allemande c'est avec beaucoup de power comme ça come le jeux 'need for speed' :p
edit: pour le tuning c'est tres important tous est en bon etat, le piece de delco, les injecteurs, le bougies, le cable de bougies...
mais quand vous tunez votre moteur, attention pour le boite, le moteur est trés force, mais le boite des moteurs vieux ne sont pas force...
Est avec tuning, pas accelerez a full boost dans 2000 rpm, c'est pas beaux pour le boite...
Dans les forum hollande il y a beaucoup de gens avec tuning et avec une boite cassé.
en Anglais: just use the power if you need it!
Une fois je roulé de polande de belgique, sans solenoide de compteur turbo, seulement avec le MBC, 1250 km a 10 heures, l'allemande c'est avec beaucoup de power comme ça come le jeux 'need for speed' :p
edit: pour le tuning c'est tres important tous est en bon etat, le piece de delco, les injecteurs, le bougies, le cable de bougies...
Modifié en dernier par Volvo_480_turbootje le lun. 21 janv. 2008, 19:42, modifié 1 fois.
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no idea, on the volvomeeting there was a guy with a T3 turbo, how he fits it, no idea :s but because of that the structure of whole the suspension was not strong enhough because of the bad structure modifications for to get place for the turbo. I think he had a standard gearbox and had 300 bhp. And he did had also fuelpomp problems, lol!
It was funny, it was a half broken not stable and dangerous car, but he was fast!
When you fit another clutch, (embrayage) place a stronger one...
I think the last gearboxes where good, but I had a broken gearbox, my first engine of my 480 had a bigger turbo and injecteurs,I did'nt know that, I thought he was chipped because he was fast like a impreza STI and a chipped bmw 330D
Now I know, from the new owner of that engine
I placed a younger engine, that 'new' engine was like a slow diesel... so I called with the new owner of my old engine and he telled me he had 250 bhp on the dyno... thats the reason I placed the MBC, not that fast like my old engine, but enough...
But anyway, it was too much for a standard gearbox...
edit, I think thomas has now about 140-150 bhp, when he want 160 he have to disconnect the turbocomputer and do it all just on the MBC
For a 50 euro modification it is for me too expensive to test it on a dyno, it costs 60 euro...
It was funny, it was a half broken not stable and dangerous car, but he was fast!
When you fit another clutch, (embrayage) place a stronger one...
I think the last gearboxes where good, but I had a broken gearbox, my first engine of my 480 had a bigger turbo and injecteurs,I did'nt know that, I thought he was chipped because he was fast like a impreza STI and a chipped bmw 330D
Now I know, from the new owner of that engine

I placed a younger engine, that 'new' engine was like a slow diesel... so I called with the new owner of my old engine and he telled me he had 250 bhp on the dyno... thats the reason I placed the MBC, not that fast like my old engine, but enough...
But anyway, it was too much for a standard gearbox...
edit, I think thomas has now about 140-150 bhp, when he want 160 he have to disconnect the turbocomputer and do it all just on the MBC
For a 50 euro modification it is for me too expensive to test it on a dyno, it costs 60 euro...
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lol ! it seems he never got it to work indeed.Volvo_480_turbootje a écrit :ah, you where there? I the dutch guy telled me it was a T3
His car was a few weeks before the meeting almost burned...
I think on my old engine it was a T25... I never checked, but the new owner is now very happy I think...
In your opinion, what is the max reasonable power that could be pulled from a 480 Turbo engine: 140, 160 bhp ?
By "reasonable", I mean without harming the whole thing

480 ES Two Tone 1992
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I know from Bakke, he was member of the volvo 480 belgium club and was for years the 480 expert, that the engineers from volvo always drived at 160 bhp... Bakke is a friend who lives in my neighbours...
But the turbo was just for to get a little bit more Nm's not for to have more horsepowers, that was the Philosofie from the bosses of volvo.
I drived a long time with boost in red, he was very fast, but I did'nt trust it...
With my first and fast engine, I did with bakke an acceleration test with a G-tech meter and I had 6.58 seconds to 100 km/h, but two weeks after that test my gearbox was broken
In my opinion, just do'nt go over 150bhp, I know of experience, how more power how more you use it...
But the turbo was just for to get a little bit more Nm's not for to have more horsepowers, that was the Philosofie from the bosses of volvo.
I drived a long time with boost in red, he was very fast, but I did'nt trust it...
With my first and fast engine, I did with bakke an acceleration test with a G-tech meter and I had 6.58 seconds to 100 km/h, but two weeks after that test my gearbox was broken

In my opinion, just do'nt go over 150bhp, I know of experience, how more power how more you use it...
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try this,
That was run 1:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6720030551
The fast car was me with the MBC, the slow car the 185bhp volvo 480.
That was run 2:
The fast car was the 185 bhp volvo 480, he was in high rpm faster , we where both loaded wich camping gear, the standard red one was empty.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8920262196
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http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6720030551
The fast car was me with the MBC, the slow car the 185bhp volvo 480.
That was run 2:
The fast car was the 185 bhp volvo 480, he was in high rpm faster , we where both loaded wich camping gear, the standard red one was empty.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8920262196
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http://www.3barracing.com
Ca c'est le site, avec votre visacard c'est très simple.
Il y a des boostcontroller comme ça dans tuningshops : http://motorcade.co.za/images/bc01.jpg
Mais c'est pas simple pour reglez...
Mon 440 turbo es tres vites avec le MBC, mais c'est tres important votre moteur est en bon état... les injection, les bougies et tous...
dans les english forum il y a beaucoup d'information...
http://volvo480.northernscum.org.uk/for ... 0c07538037
Ca c'est le site, avec votre visacard c'est très simple.
Il y a des boostcontroller comme ça dans tuningshops : http://motorcade.co.za/images/bc01.jpg
Mais c'est pas simple pour reglez...
Mon 440 turbo es tres vites avec le MBC, mais c'est tres important votre moteur est en bon état... les injection, les bougies et tous...
dans les english forum il y a beaucoup d'information...
http://volvo480.northernscum.org.uk/for ... 0c07538037
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Bon, j'ai tout branché, mais problème.
J'ai un système de T sur lequel sont branchés la vanne 3 voies, la wastegate et mon robinet, mais la dépression se fait tout le temps, même quand je bouche le tuyaux du robinet, donc, il doit y avoir problème d'étanchéité, par contre, je ne sais pas du tout comment se branche ce T qui en fait est une vanne avec une bille anti-retour, c'est à dire que le flux passe d'un sens ves 2 autres, mais l'air l'ouverture est condamnée sur les 2 autres ouvertures.
Qui peux m'aider ?
J'ai un système de T sur lequel sont branchés la vanne 3 voies, la wastegate et mon robinet, mais la dépression se fait tout le temps, même quand je bouche le tuyaux du robinet, donc, il doit y avoir problème d'étanchéité, par contre, je ne sais pas du tout comment se branche ce T qui en fait est une vanne avec une bille anti-retour, c'est à dire que le flux passe d'un sens ves 2 autres, mais l'air l'ouverture est condamnée sur les 2 autres ouvertures.
Qui peux m'aider ?